Warning: file_get_contents(http://www.telia.se/privat/navigation/header.page) [function.file-get-contents]: failed to open stream: Förbindelse vägras in /opt/creuna/share_static/cache/skin_cache/cacheid_33/skin_global.php on line 58

Warning: DOMDocument::loadHTML() [function.DOMDocument-loadHTML]: Empty string supplied as input in /opt/creuna/share_static/cache/skin_cache/cacheid_33/skin_global.php on line 61

Warning: file_get_contents(http://www.telia.se/privat/navigation/footer.page) [function.file-get-contents]: failed to open stream: Förbindelse vägras in /opt/creuna/share_static/cache/skin_cache/cacheid_33/skin_global.php on line 87

Warning: DOMDocument::loadHTML() [function.DOMDocument-loadHTML]: Empty string supplied as input in /opt/creuna/share_static/cache/skin_cache/cacheid_33/skin_global.php on line 89
Telia Webmail - Telias forum

Telias forum: Telia Webmail - Telias forum

Hoppa till innehÄll

Telia Webmail

Inlägg #1
Nu blir Telia Webmail Ànnu bÀttre

Idag har vi Àndrat bÄde utseende och flera funktioner i Telia Webmail.

Nytt och förbÀttrat

• Nytt utseende med tydligare knappar och funktioner.
  • Skapa tvĂ„ adressböcker. AnvĂ€nd en privat och en annan till arbetet, eller kanske till fotbollsföreningen.
  • Högerklicka pĂ„ ett e-postmeddelande och fĂ„ upp en meny för smidigare hantering.
  • Drag och slĂ€pp dina e-postmeddelanden till dina mappar istĂ€llet för att anvĂ€nda menyn.

Mer hjÀlp med Telia Webmail
Logga in pÄ Telia Webmail - http://www.telia.se/webmail - och klicka pÄ "HjÀlp" uppe till höger.
Med vÀnlig hÀlsning
Jens Tornfalk
Moderator Telias forum
Det här inlägget har ändrats av Jens Tornfalk 12 maj 2011 - 10:07
Jens Tornfalk  Ikon InlĂ€gg: 148 Moderator
Inlägg #2
Nej, jag vet inte om det har blivit bÀttre. Faktiskt tror jag att det Àr tvÀrtom...

Den stora förbÀttringen Àr i sÄ fall att sidan laddar snabbare och kÀnns mer renodlad.

I övrigt Àr allt rÀtt sÄ fult och saknar kontraster. Det Àr svÄrt att se var kontrollerna finns och det kÀnns klumpigt att anvÀnda. Nu anvÀnder jag webbmail relativt sÀllan och inte till nÄgra mer avancerade uppgifter, men jag skulle gÀrna se en tydligare (trÄkigare) webbsida!

/Anders
Nils Alf Anders  Ikon InlĂ€gg: 1
Inlägg #3
OK att Àndra. Men snÀlla Telia, varför sÄ breda vita marginaler till höger och vÀnster??? Jag kör inte min Internet browser i fullskÀrm, jag vill se min desktop med dess ikoner till vÀnster och höger om browsern. Er design gör att ajg inte kan se storleken pÄ mailen i mailboxen, det Àr in viktig information. Och allra vÀrst, logout-knappen Àr dold. Ja, jag kan scrolla Àven i sidled, jag har designat UI-n sedan 80-talet sÄ jag hittar knappen. Hur skall det gÄ för dem som Àr ovana vid informationstÀta fönster och som dessutom kör med lÄg skÀrmupplösning!! SÄ, please Telia, minska sidmaginalerna, framför allt den vÀnstra!!!
Ingvar Th  Ikon InlĂ€gg: 1
Inlägg #4
Jag hÄller med Anders och Ingvar, det kÀnns mer som en försÀmring Àn en förbÀttring. Om Telia anstrÀnger sig att förbÀttra ett grÀnssnitt med tillgÄng till kompetent personal, sÄ borde det gÄtt Ät andra hÄllet. Med hopp om att sena synpunkter, tex i detta forumet, kan pÄverka en utveckling till det bÀttre.
/Gunnar
Gunnar Bokedal  Ikon InlĂ€gg: 2
Inlägg #5
Jag kan för mitt liv inte logga in med IE9. Det kan vÀl inte vara sant att inte det Àr testat?
Med IE 8 inga problem. Men Ojjjjjjj vad det gÄr trögt, nog för att man Àr van att Telias servrar (mina sidor och annat) kryper fram och att "Waiting for..." syns i wbelÀsaren hela tiden men nu har man vÀl slÄtt alla rekord. xxxx i utseendet - sÀtt fart pÄ grejorna och se till att det fungerar....
egsdand  Ikon InlĂ€gg: 1
Inlägg #6
egsdand sa: Jag kan för mitt liv inte logga in med IE9. Det kan vÀl inte vara sant att inte det Àr testat?
Med IE 8 inga problem. Men Ojjjjjjj vad det gÄr trögt, nog för att man Àr van att Telias servrar (mina sidor och annat) kryper fram och att "Waiting for..." syns i wbelÀsaren hela tiden men nu har man vÀl slÄtt alla rekord. xxxx i utseendet - sÀtt fart pÄ grejorna och se till att det fungerar....

Försök med kompatibilitetsvyn, sÄ ska du se att du kommer Ät din e-post!

A
Anaesthisia  Ikon InlĂ€gg: 8 327
Inlägg #7
Förutom att det var ovant Àr det ju kul att fÄ info nÀr man redan upptÀckt att ni Àndrat, varför inte nÄgon dag innan?
Och oj vad jag letade efter Svara-knappen! NÀr jag hittade och klickade pÄ den Äkte förstÄs ett blankt svar ivÀg, kul, kul!
Men nu fick jag i alla fall ett forum att framföra Äsikter i, tack vara mailet. Har ringt supporten och velat framföra synpunkter, men de kan inte ta emot nÄgra, och har inte hÀnvisat mig hit.

Min stora, viktiga synpunkt Àr att jag vill kunna lÀgga ett automatiskt svar UTAN att avvisa de mail som kommer in! Bara tala om att jag inte kommer att kunna svara förrÀn den eller den dagen, eftersom jag befinner mig utom mobiltÀckning periodvis.
Jag ville göra detta sist jag var pÄ resa, men oj vad svÄrt det var! Tre timmar i kö och hos tre olika support-killar innan en av dem berÀttade att det inte gÄr! De andra försökte och försökte!
krihag  Ikon InlĂ€gg: 1
Inlägg #8
DessvÀrre kÀnns det "blekt" och sidan fÄr inte plats i sidled pÄ min skÀrm, inkörningsproblem?
Hoppass det//Folke
Folke Jansson  Ikon InlĂ€gg: 1
Inlägg #9
Hej

Jovisst Àr det nytt och fint, men saknar faktiskt redan den gamla designen.

Kontrasten mellan text-text- bakgrund Àr för liten. HÀr gÀller det att inte vara skumögd. Tror att Àldre kan fÄ problem.
Är inte fĂ€ltet som beskriver mejlets Ă€rende mycket mindre nu? Uppfattar att antal tecken som syns Ă€r Ă€r mycket fĂ€rre. Det gör att det kan vara svĂ„rt att hitta/sortera bland inkomna-skickade mejl. Öka pĂ„ tack.
b_d  Ikon InlĂ€gg: 6
Inlägg #10
Varför Àndra nÄgot som Àr bra? Det har inte alls blivit bÀttre som ni sÀger. Jag Àr inte emot förÀndringar och jag har inget emot de nya fÀrgerna och sÄ, men det Àr en hel del som har blivit sÀmre. NÄgra saker jag redan upptÀckt:

*Man kan inte öppna e-posten i ett nytt fönster, vilket jag tycker var mycket smidigare förut, för att fÄ en bra översikt och man kunde öppna flera meddelande samtidigt pÄ ett smidigt sÀtt.

*Jag gillar inte uppdelningen med olika rubriker för hur gammal e-posten Àr. Det var mer överskÄdligt förut med bara en hel lista. Jag vet att man kan fÄ fram den listan nu ocksÄ, men har man gÄtt in nÄn annanstans och sen vill tillbaka till inkorgen sÄ Àr grupperingen tillbaka. Dessutom var det mycket tydligare att se vilka meddelanden som var olÀsta förut, med ordentlig fetstil. (TextfÀrgen Àr vÀldigt otydlig nu ocksÄ, de som ser dÄligt kan nog fÄ problem med det.)

*AvsÀndaren borde stÄ före rubriken till meddelandena. Det underlÀttar översikten och jag Àr frÀmst intresserad av vem som skickat nÄgot till mig, snarare Àn vad det stÄr i rubriken. MÄnga gÄnger finns det ju dessutom ingen rubrik.

*Menyn "VÀlj en ÄtgÀrd" Àr riktigt osmidig. Det var mycket bÀttre förut nÀr man hade de olika ÄtgÀrderna pÄ tydliga knappar. Nu fÄr man sitta och leta och det tar lÀngre tid, med fler klick.

*Knappen för att tömma papperskorgen saknas.

Jag har sysslat en del med layout och webbdesign sÄ jag vet hur noga det Àr med överskÄdlighet och att man ska kunna hitta det man vill utan att sitta och leta. Det hÀr var faktiskt ett riktigt lÄgvattenmÀrke. Ni borde dessutom göra det möjligt för anvÀndarna att anpassa webmailen efter ens egna behov och önskemÄl (som tex enligt punkterna ovan).
Sjöman  Ikon InlĂ€gg: 14