Telias forum: Tv - Telias forum

Hoppa till innehåll

Tv

Inlägg #1
Ngt fel med er digitaltv i natt... kan ej heller felsöka
Carina Jonsson  Ikon Inlägg: 2
Inlägg #2
Har också problem. Testade att starta om modem o box men får inte igång tv ändå.
TOMMY Östring  Ikon Inlägg: 11
Inlägg #3
Min TV fungerar inte heller, 18 nov 2013
Får felkod 711 hela tiden fast allt sitter som det ska
/Uppsala
Det här inlägget har ändrats av Jan Kallin 18 november 2013 - 06:04
Jan Kallin  Ikon Inlägg: 1
Inlägg #4
Irriterande, inte länge sen vi hade fel och nu åter igen!
Skärpning Telia!
nu får de bli tal om kompensation på grund av era fel vid uppdateringar!
2 avbrott på inom 2 månader knappt!
jag menar det kostar en del och då ska de fungera med när mindre bolag lyckas driva sitt felfritt under längre perioder än ni gör och pengaportfölj har ni ju!
Wildros  Ikon Inlägg: 1
Inlägg #5
Samma fel här i Östervåla!!

Har också problem. Testade att starta om modem o box men får inte igång tv ändå.
Yngve Axelsson  Ikon Inlägg: 2
Inlägg #6
Har precis samma problem här , postnr 26877.. Har också provat det ni har provat.
Telia verkar ha ett nationellt problem med sin TV-tjänst.. Jag har lagt ett inlägg på deras FB-sida, men lär nog inte få något specifikt svar förräns vid 8 då kundtjänst/supporte öppnar..
Conny Bern  Ikon Inlägg: 4
Inlägg #7
Här i västragötaland är det fel kod 712..
Man blir lite "grinig" när man inte får igång tv:n på morgonen& Telia börjar inte förän 08

Men med så många som har samma fel är det väl ingen ide att hänga på låset=) Får bli lite webb-tv istället
lyckan63  Ikon Inlägg: 2
Inlägg #8
otroligt irriterande...speciellt när man precis tackat nej till fina erbjudanden från andra leverantörer. kanske dags att se över sina avtal
Det här inlägget har ändrats av Marlen Höglund 18 november 2013 - 08:33
Marlen Höglund  Ikon Inlägg: 1
Inlägg #9
Feltiderna på Telia Digital-TV är orimligt långa. Det är inte acceptabelt att ett riksomfattande fel som detta ska vara i flera timmar.

Sedan är tjänstens konstruktion undermålig. När den "Yttre tjänsten" inte fungerar borde man kunna använda utrustningen "stand alone" så att man åtminstone i brist på live TV kunde passa på att titta på inspelningar man inte haft tillfälle att se.

Någon som håller med?
Hur gör vi för att få en bättre tjänst?
Urban B
Det här inlägget har ändrats av Sten Urban Berglund 18 november 2013 - 09:38
Sten Urban Berglund  Ikon Inlägg: 1
Inlägg #10
Kumla, Närke felkod 712
kunde se tv inatt vid 4 men då började den hacka rejält ...
äsch
tröstad med att jag inte är ensam

lyckan63 sa: Här i västragötaland är det fel kod 712..
Man blir lite "grinig" när man inte får igång tv:n på morgonen& Telia börjar inte förän 08

Men med så många som har samma fel är det väl ingen ide att hänga på låset=) Får bli lite webb-tv istället
Angélique Wenell  Ikon Inlägg: 3